בצקת בעין אצל ילדים

בצקת בעין אצל ילדים, (מוכרת גם כבצקת ברשתית העין), עלולה לגרום לפגיעה בראייה, עד כדי עיוורון. המחלה תוקפת לרוב מבוגרים, כתוצאה מניוון רשתית, רטינופתיה סוכרתית וחסימות של כלי דם ברשתית, אולם גם ילדים עלולים להיפגע ממנה.

מהי בצקת בעין?

בצקת בעין נקראת בשמה המקצועי בצקת מקולה. המחלה מאופיינת בראייה מטושטשת, כאילו היא מתבצעת דרך מסנן או זכוכית עכורה, קווים ישרים נראים עקומים, כך שחדות התמונה נפגעת.

הסיבה לפגיעה בראייה היא הצטברות של נוזלים ברשתית, עקב צמיחה של כלי דם פתולוגיים הדולף מהם נוזל ומייצר את הבצקת, דליפה מכלי דם שנפגעו כתוצאה מסכרת ואחרי ניתוחים….(משל בצקת לאחר ניתוח קטרקט).

סיבה נוספת היא חסימה בווריד שפוגעת בניקוז הסדיר של אספקת הדם דרך העורקים לעיניים. כשמתרחשת חסימה בווריד, תהליך הניקוז משתבש, הדם דולף דרך קרום הוריד והנוזלים מצטברים בעין, פוגעים בראייה ועלולים, בין היתר, לגרום לבצקת ברשתית.

האם המחלה מולדת?

ישנן מחלות עיניים מולדות, למשל סוג מסוים של גלאוקומה המכונה גלאוקומה מולדת, הנגרמת כבר ברחם. מצב של גלאוקומה מולדת מלווה ברמות גבוהות של לחץ תוך עיני מוגבר כתוצאה מהצטברות נוזלי העין באזור זוויות העיניים.

לעומת זאת, בצקת בעין בדרך כלל אינה מולדת ועלולה להתפתח ללא טיפול וליצור בעיות ראייה קשות. לרוב, אם היא מאותרת בזמן, מתבצע ניתוח שמאפשר ניקוז תקין של הנוזלים בעין.

עוד מחלה מולדת של הרשתית היא מחלה שפוגעת בעיקר בבנים וניתן לגלות אותה כבר בגיל כמה חודשים. מחלה זו הנקראת Coat's disease, פוגעת בכלי הדם של רשתית העין עקב שינויים גנטיים, עלולה לגרום גם לבצקת ברשתית אצל ילדים ואף לעיוורון.

מה לעשות לפני הטיפול?

לפני הטיפול יש לבצע אבחון מקיף כדי להבין את הגורמים למחלה ולהכין תוכנית טיפול בהתאם לממצאים.

טיפול טבעי בבצקת בעין אצל ילדים

הטיפול הטבעי במחלה באמצעות הרפואה הסינית מבוסס על דיקור סיני, שימוש בצמחי מרפא ותזונה מותאמת המסייעים בחיזוק הגוף ובהתמודדותו עם המחלה.

הקריטריון החשוב ביותר להצלחת הטיפול, או לפחות למניעה של התדרדרות הראייה בילדים, הוא אבחון מוקדם. ככל שיתבצע אבחון מוקדם יותר, הסיכויים לטפל במחלה ביעילות גבוהים יותר.

היתרון המשמעתי ביותר שמציעה הרפואה הסינית בטיפול בבצקת העין היא עצם היותה בלתי פולשנית. נתון זה מפחית משמעותית את הסיכונים לתופעות לוואי בטיפול.

הטיפול הטבעי אינו תחליף לטיפול הקונבנציונלי וניתן ואף מומלץ לטפל במחלה באמצעות שני הטיפולים במקביל.

הכשרתו של איתי שרף מאפשרת לו להציע טיפול טבעי אפקטיבי ומיטיב לבעיות עיניים שונות, מביניהן בצקת בעין אצל ילדים.

לפרטים נוספים, אבחון ובניית תוכנית טיפול יעילה, צרו קשר עוד היום והבטיחו את בריאות העיניים של ילדיכם.