חסימת וריד הרשתית – CRVO/BRVO

הטיפול בחסימת וריד הרשתית בעזרת סדרת הטיפולים של Clear Vision

 

חסימת וריד הרשתית היא מצב שבו ישנו דימום ברשתית העין. הדימום התוך עיני הזה יכול לנבוע משני מצבים: המצב הראשון מתאפיין בחסימת וריד הרשתית המרכזי (Central Retinal Vein Occlusion – CRVO), ואילו המצב השני מתאפיין בחסימת סעיף וריד הרשתית (Branch Retinal Artery Occlusion – BRAO), כאשר ההבחנה בין השניים נקבעת על-פי מיקום החסימה.
תפקיד הוורידים ברשתית הינו לנקז את הדם ממנה, כאשר סעיפי וריד הרשתית מתחברים אל הווריד הראשי של הרשתית, ואילו את אספקת הדם שלה הרשתית מקבלת מן העורק המרכזי, אשר ממנו מתפצלים סעיפים קטנים שמספקים את הדם לכל חלקי הרשתית.

הגורם המרכזי לחסימת הווריד ברשתית, המוביל לדימום תוך עיני, הינו יתר לחץ דם, אך גם מחלות, כגון: גלאוקומה, סוכרת, טרשת עורקים ומחלות נוספות הקשורות בזרימת הדם.

כאשר זרימת הדם נחסמת, הלחץ בוורידים עולה. בעקבות עליית הלחץ בוורידים, הם מתפוצצים ונוצרים: דימום ברשתית העין, כלי דם פתולוגים ובצקת.
כאשר הפגיעה היא בסעיף וריד הרשתית, הביטוי הקליני לרוב יהיה "הופעת כתם" בשדה הראייה; ואילו הביטוי הקליני של פגיעה בווריד המרכזי הינו ירידה פתאומית בראייה בדרגות שונות.

אנו בקליניקה מציעים טיפולים למגוון מצבים כדוגמת רטיניטיס פיגמנטוזה, אובאיטיס ועוד. מוזמנים לפנות אלינו ואנו נסייע לכם בהקדם.

לקט עדויות מטופלים עם מחלות עיניים בתום סדרת טיפולים במרפאה

טיפול בחסימת וריד הרשתית ודימום תוך עיני בעזרת רפואה סינית

הטיפול הקונבנציונלי במצבים של דימום ברשתית העין הוא באמצעות זריקות אווסטין, לוסנטיס או איליה. למרפאת Clear מגיעים מטופלים המשלימים את הטיפול בזריקות באמצעות רפואת העיניים הסינית,

העיקרון הטיפולי המרכזי ברפואה סינית במצבי חסימת וריד הרשתית הינו הנעה של הדם וטיפול בסימפטומים הקיימים. שיפור זרימת הדם לכיוון הרשתית מוריד את הלחץ בוורידים ועוצר את הצורך של הגוף לייצר כלי דם פתולוגיים.

בנוסף, הטיפול הסיני משתמש בצמחי מרפא שונים המנקזים את הלחות על-מנת לטפל בבצקת, ובצמחים מפסיקי דימום על-מנת להפסיק דימום תוך עיני. בנוסף להנעת הדם והטיפול בסימפטומים, נעשית גם אבחנה מבדלת על-מנת לברר את גורם המחלה, כלומר, אילו איברים יצאו מאיזון, וטיפול ניתן גם להם.

דימום ברשתית העין הוא מצב שמחייב טיפול ואסור להזניחו. הטיפול בחסימת וריד הרשתית בעזרת סדרת Clear Vision עשוי לסייע במצבים של חסימת כלי דם ברשתית.