שעורה כלואה – כלזיון

שעורה כלואה, או כלזיון (Chalazion), היא ציסטה בעפעף הנגרמת מסתימה של בלוטת שומן. השעורה הכלואה עשויה להיות כה קטנה עד שלא תורגש, אך עלולה גם להתפתח לממדים של אפונה – ובמקרה כזה להפעיל לחץ על העין, לטשטש את הראייה ולפגוע בקרנית. החדשות המעודדות הן שהרפואה הטבעית בכלל, והרפואה הסינית בלבד, מציעות פתרונות יעילים ובטוחים להתמודדות עם הבעיה השכיחה.

שעורה כלואה עלולה להופיע אצל כל אחד, בין אצל ילדים ותינוקות, וכלה במבוגרים וקשישים, ללא הבדלי  מין, עדות וכיוצא בזה. מקור השם "כלזיון" הוא ביוונית ופירושו "בליטה קטנה". טעות נפוצה היא לחשוב שניתן להידבק בבעיה מאחרים, אך זוהי תפיסה שגויה – שעורה כלואה אינה מידבקת! זאת ועוד, בהחלט ניתן לטפל בה בדרכים שונות.

צפו: סובלים מבלפריטיס, דלקות אחרות או יובש בעיניים? יש פתרון פשוט להקל על התסמינים

למידע אודות המוצר שפותח עבורנו המספק מענה קל ופשוט למגוון בעיות עיניים eye clean & go >> לחצו כאן

 

מה הגורמים לשעורה כלואה?

בעפעפיים נמצאות בלוטות שומן המכילות חלב שומני. תפקיד החלב הוא להזין את הדמעות בשומן ובכך למנוע את אידוי שלהן וללחלח את העין. סתימה בבלוטת השומן גורמת להצטברות החלב ולהתנפחות מקומית, היא השעורה הכלואה.

ברוב המקרים מתפתחת בליטה אחת אולם לעתים מתפתחים מספר כלזיונים, בשתי העיניים ובעפעף התחתון והעליון.

טעות נפוצה היא לחשוב שניתן להידבק בבעיה מאחרים, אך זוהי תפיסה שגויה – שעורה כלואה אינה מידבקת! עם זאת עלולים להיות לה גורמים מגוונים. בחלק מהמקרים היא נגרמת עקב בלפריטיס, דלקת בשפת העפעף. לעיתים הסיבה היא חוסר היגיינה בסביבת העיניים, ובמקרים אחרים – שיבושים הורמונליים (הדבר מסביר מדוע הבעיה נפוצה בקרב אוכלוסיות רגישות מבחינה הורמונלית, דוגמת נשים בהריון).

תסמינים של כלזיון

ברוב המקרים שעורה כלואה אינה כרוכה בכאבים, אולם היא מאופיינת בחוסר נוחות ומהווה מפגע אסתטי, מה שמקשה על אלו הסובלים ממנה.

בין התסמינים העיקריים של הבעיה, במצבים הקלים שלה, ניתן למנות:

  • גוש קטן ונוקשה הצומח לאט, בדרך כלל ללא כאב
  • התנפחות העפעף
  • אדמומיות באזור הלחמית ולעתים של כל העפעף
  • עפעפיים כבדים ועור רך ו"בצקי"
  • לעתים, דמעות וגירוי קל בעין

התמונה הופכת למורכבת יותר כאשר מדובר בכלזיון גדול יחסית, מה שכבר עלול להיות כרוך בפגיעה בראייה. התוצאות האפשריות של כך הן הפעלת לחץ על העיניים, וכתוצאה מכך טשטוש הראייה או גרימת נזק לקרנית.

במה שונה שעורה כלואה בעין משעורה רגילה?

שעורה כלואה מופיעה בדרך כלל לאחר שעורה בעין שלא נרפאה היטב, או כתוצאה מדלקת אחרת בעין. ההבדל העיקרי בין שעורה רגילה לכלזיון הוא שהאחרון אינו מכיל חיידקים ואינו כולל דלקת, ולכן רמת הסיכון ממנו נמוכה יותר. ועדיין, היא עלולה למשוך אליה חיידקים ולהפוך ל"מדגרה" של מזהמים, ולכן אין להזניח את הטיפול בה.

הבדל נוסף הוא שבניגוד לשעורה בעין שמגיבה לרוב מהר מאוד לטיפול מקומי (משחה עם סטרואידים), כלזיון עלול שלא להירפא במהירות גם כאשר מבצעים טיפול מקומי, כשפעמים רבות מדובר בבעיה הנותרת בעינה שבועות ארוכים או חודשים.

מה הטיפול לשעורה כלואה בעין?

הטיפול בשעורה כלואה חיוני מכיוון שכפי שהוזכר, חיידקים עלולים להימשך אליה ולגרום לזיהום. כמו כן, מדובר במטרד אסתטי שרבים רוצים לסלקו בהקדם.

הטיפול הראשוני בכלזיון הוא בדרך כלל באמצעות קומפרסים חמימים, שממיסים את השומן שהצטבר ועשויים להביא לשחרור הסתימה. הקומפרסים חשובים גם כדי לשמור על ההיגיינה של העפעפיים, עניין המקבל חשיבות יתרה בעת הופעת כלזיון. את הקומפרסים יש להניח 6-4 פעמים ביום למשך 20-15 דקות בכל פעם.

אם הקומפרסים אינם עוזרים, ניתן לטפל באמצעות משחות סטרואידים, לעתים בשילוב אנטיביוטיקה (גם כן במשחה), בהתאם לרמת הדלקת. קו הטיפול הבא יהיה הזרקת סטרואידים לעפעפיים, על מנת לחזק את האזור הפגוע.

בגידולים משמעותיים או במצבים בהם הטיפולים שניתנו בקו ראשון לא עזרו, כך שאחרי מספר שבועות הכלזיון לא נעלם, ישקול הרופא מעורבות כירורגית להסרת השעורה: כלומר, ביצוע חתך באזור וניקוז הציסטה. את התהליך נבצע לרוב מתחת לעפעף, במטרה למנוע הופעה של צלקות על גבי העור, אלא אם הכלזיון מופיע מתחת לרקמות העפעף החיצוניות – מצב בו העדיפות תהיה לביצוע הכריתה מהחלק העליון, כדי למנוע נזקים אפשריים לעפעף. הניתוח אינו נחשב למורכב יתר על המידה, ואחוזי ההצלחה שלו גבוהים. אצל מבוגרים הוא ייעשה בהרדמה מקומית (חומר האלחוש מוזרק בצורה ישירה לתוך העפעפיים), בעוד שבקרב ילדים ייערך הניתוח תחת הרדמה מלאה עקב החשש מתזוזות של הילד המקשות על ביצוע הפעולה.

שעורה כלואה

החשיבות שבניקיון העיניים

מניסיוני הרב לאורך שנים ולאחר שראיתי אין ספור מקרים של יובש, עיניים נפוחות ודלקות חוזרות, שלא חלפו עם השימוש במגבונים ו/או טיפות ליובש, הגעתי למסקנה שניתן לסייע באופן משמעותי על ידי שינוי הרגלים פשוטים כגון שמירה על ניקיון העיניים. הכירו את EYE CLEAN & GO לניקוי יום-יומי של העיניים.

טיפול טבעי בשעורה כלואה

הטיפול בכלזיון באמצעות הכלים של הרפואה הסינית מתבצע על ידי דיקור סיני (אקופנקטורה) המותאם לבעיות בעיניים ומטרתו לנקז את ההצטברות שגרמה להתפתחותה של הציסטה. לרוב, לאחר מספר טיפולים ניתן לראות הטבה במצב השעורה, דבר שמניח את התשתית להמשך הטיפול – עד להיעלמות המוחלטת של הבעיה.

לצד הדיקור, נעשה שימוש בצמחי מרפא ייחודיים לרפואת העיניים, המותאמים אישית לכל מטופל בנפרד.

ייתכן כי המטופל יקבל תוספי תזונה, להשלמת חוסרים שנמצאו בגופו.

הטיפול ברפואה הסינית אינו פולשני, ללא כימיקלים וללא אנטיביוטיקה או סטרואידים והוא ירוק, נקי וטבעי לחלוטין.

צפו: איך להכין קומפרסים חמים לעיניים?

יצירת קשר