תכנית הטיפולים

שלב ראשון – אבחון המחלה

למה לצפות מהביקור הראשון בקליניקה?

הביקור הראשון אורך כשעה ובו מתבצעים אבחון מקיף על-מנת לבחון את מצב הראייה הנוכחי.

בעזרת אבחון מדוייק ברפואה סינית של מצב החולה, ניתן להתאים את הטיפול הנכון והיעיל ביותר עבורו. במקביל, נעשה שימוש בכלים הסיניים המסורתיים על מנת לאבחן את המצב הבריאותי הכללי של המטופל ולהתייחס לכך בעת בחירת העקרון הטיפולי, בכדי לטפל הן בסימפטומים של המחלה והן בשורש שלה ועל ידי כך לנסות ולמנוע את חזרתה.

בביקור זה המטופל יקבל הסבר מפורט על פי הרפואה הסינית אודות המחלה ממנה הוא סובל, על הגורמים למחלה ולהתדרדרותה, על דרכי הטיפול האפשריות ועל העיקרון הטיפולי המתאים ביותר למצבו.

שלב שני – טיפול

סדרת הטיפולים Clear Vision

סדרת הטיפולים Clear Vision הינה סדרת טיפולים ייחודית לטיפול בבריאות העין ולשיפור מקסימלי של תפקודה. התוכנית כוללת:

– אקופונקטורה (דיקור סיני) המיועדת לטיפול במחלות עיניים – האקופונקטורה נעזרת בנקודות דיקור מיוחדות בעלות השפעה על העיניים. נקודות הדיקור אלו אינן בקרבת העין והן נמצאו אפקטיביות במיוחד לטיפול במחלות רשתית.

קיימות עשרות נקודות דיקור המשפיעות על העיניים והן נלמדות רק בהתמחויות מיוחדות לרפואת עיניים סינית. בעת הטיפול נעשה שימוש בנקודות המתאימות ביותר למצבו של המטופל.

כמו כן, דיקור סיני לעיניים עשוי לסייע בשיפור הראייה ובמניעת מחלות רשתית כגון: ניוון רשתית, רטיניטיס פיגמנטוזה ורטינופתיה סוכרתית ובמחלות עיניים כרוניות דוגמת גלאוקומה.

בטיפול ברפואה סינית במחלות עיניים יש להשתמש בנקודות דיקור ייחודיות המתאימות אך ורק למחלות עיניים. יש להשתמש במספר טכניקות אשר נלמדות ומתאימות אך ורק לטיפול במחלת עיניים כרוניות.

– צמחי מרפא – על פי הכתבים הסינים המסורתיים צמחי המרפא יעילים להזנה ולחיזוק איברי הגוף החלשים, באופן שמסייע לגוף להילחם בעצמו במחלה. באמצעות אבחון מצבו המדוייק של המטופל מותאמים לו סוגי הצמחים והפורמולות אשר יעילים ביותר לטיפול במצבו.

– המלצות תזונה ותוספי תזונה – כל מטופל בקליניקה מקבל המלצות לתזונה על פי הכתבים הסיניים ולתוספי תזונה אשר יסייעו לו לשמירה על בריאות העין ועל תפקודה המיטבי.

– טיפולים משלימים – בקליניקה מתבצעים גם טיפולים משלימים לפי הצורך, וביניהם: אקופונקטורה קלאסית, מנורת מוקסה (מנורת חימום), אלקטרו-אקופונקטורה (גירוי חשמלי של נקודות דיקור), אוריקולותרפיה (דיקור אוזן) ועוד.

תדירות הטיפולים

ישנן שתי אפשרויות לפרישת הטיפולים: האחת נפרשת על פני 5 ימים רצופים והשנייה נפרשת על פני תקופת זמן ארוכה יותר, לבחירת המטופל ובהתחשב בהמלצת איתי שרף. בשתי האפשרויות הנ"ל סדרת הטיפולים כוללת שלושה שלבים:

  1. שלב ראשון – השלב הראשון כולל 15 טיפולים הנפרשים על פני חמישה ימים (או יותר, במקרה שהמטופל בוחר ושלפי המלצתו של איתי שרף אכן אפשר לפרוש את הטיפולים על פני תקופה ארוכה יותר).
  2. שלב שני – בשלב זה מתבצע מעקב אחר בדיקת ראייה הנעשות באמצעות כלים וטכנולוגיות מערביים על ידי רופא העיניים המטפל, המאפשרים לאמוד את יעילות הטיפול. תוצאות בדיקת הראייה בשלב זה מושוות לתוצאות הבדיקה שנעשתה לפני תחילת הטיפול על מנת לבחון אם קיימת התקדמות ואם חל שיפור בראייה.
  3. שלב שלישי – בשלב זה מתקבלת החלטה לגבי המשך הטיפולים שמטרתם לשמר את התוצאות שהושגו בשלב הטיפולים הראשון וליצור שיפור מקסימלי בראייה. בסיום סדרת הטיפולים המטופל מקבל הנחיות טיפוליות מפורטות להמשך השמירה על בריאות העין ותפקודה.

שלב שלישי – ביקורת

המטופלים מוזמנים לביקורת בקליניקה כחודש לאחר סיום סדרת הטיפולים. בפגישה זו מתבצע מעקב אחר בדיקות ראייה נוספות שבוצעו על ידי הרופא המטפל על מנת לבחון את מצב הראייה הנוכחי. בסיום הביקורת ובהסתמך על הממצאים המטופל מקבל המלצות נוספות להמשך טיפול.

חשוב להבין שהטיפול אינו תרופת פלא. ישנם מקרים בהם השיפור בראייה יהיה מהיר וישנם מקרים בהם ייקח זמן להגיע לתוצאה המקסימלית.

יצירת קשר