איך להפחית את הסיכון לניוון רשתית בגיל מבוגר?

פריצת דרך בהפחתת הסיכון ללקות בניוון רשתית הקשור לגיל, הידוע בתור ניוון מקולרי גילי (AMD). לפניכם סקירת מחקר שבדק כיצד הדבר אפשרי, וכמה המלצות על טיפול טבעי במחלה.

מהו ניוון מקולרי גילי?

מיליוני בני אדם בעולם סובלים מניוון מקולרי (רשתית) הקשור לגיל. זוהי מחלה אשר פוגעת בתאי הראייה המרכזית ברשתית ולכן נגרמת ירידה חדה בראייה. שכיחות המחלה עולה עם הגיל והיא נחשבת לגורם העיקרי לעיוורון בקרב אנשים מעל גיל 55. בעולם, מעל 25% מבני 65 ויותר סובלים מניוון מקולרי.

מחקר שבדק את הקשר בין אכילת ביצים לבין ניוון רשתית מצא כי צריכת 2 עד 4 ביצים בשבוע מפחיתה ב – 19% את הסיכון לפתח ניוון מקולרי הקשור לגיל, זאת בהשוואה לצריכת פחות מביצה אחת בשבוע. החוקרים ניתחו את צריכת הביצים ודפוסי הניוון המקולרי בקרב יותר מ –  2,000 משתתפים מעל גיל 49 במחקר עיניים מקיף.

מסקנה חשובה נוספת שהוסקה מהמחקר היא שצריכה של 2 עד 4 ביצים בשבוע מפחיתה גם את הסיכויים ללקות במחלות עיניים נוספות הקשורות לניוון מקולרי במישרין או בעקיפין.

לדברי החוקרים, ביצים הן מקור עשיר של נוגדי חמצון מסוגים המצויים בחלקה האחורי של העין ומסייעים בהפחתת דלקות ומתח חמצוני.

בשנה שעברה גילו אותם חוקרים שגם צריכת תפוזים מצמצמת את הסיכון לניוון מקולרי הקשור לגיל. הנתונים הראו שריכוז ההספרידין המצוי בתפוזים, יעיל בסיוע להפחתת סיכוני המחלה. לדברי החוקרים נדרשת בחינה נוספת של הממצאים.

טיפול טבעי בניוון מקולרי גילי

טיפול בניוון רשתית אפשרי במספר אופנים. לרפואה המערבית יש פתרונות תרופתיים להקלה בתסמיני ניוון מקולרי. הרפואה הטבעית, שמבוססת על עקרון איתור הגורם הראשוני למחלה, בנוסף לסימפטום, מטפלת בה בשני מישורים- הקלה בתסמינים וטיפול לטווח הארוך, כדי למנוע התפרצות של המחלה בשלבים מאוחרים יותר.

איתי שרף הוא מראשוני המטפלים בארץ במחלות עיניים בעזרת הרפואה הסינית. איתי רכש השכלה נרחבת בנושא, כולל הכשרות מקצועיות בארץ ובעולם ויש לו את הידע, הנסיון והכלים לסייע רבות לחולים בניוון רשתית, או למטופלים הנמצאים בסיכון לחלות בו, עם הבנה והיכרות שיטות הטיפול המערבי.

הטיפול הטבעי כולל, בין היתר, דיקור סיני, פורמולות טבעיות המותאמות אישית למטופל, אחרי אבחון ובדיקה יסודית שלו, ועוד.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם הקליניקה, לעבור אבחון מעמיק ויסודי ולקבל תוכנית אישית שתיבנה עבורכם אחרי הבנת המצב.

אולי יעניין אותך גם:

מחקרים נוספים על ניוון רשתית