האם אכילת ביצים מפחיתה את הסיכון לניוון רשתית?

מחקר חדש גילה כי אכילת ביצים מספר פעמים בשבוע, יכולה לעזור בהפחתת הסיכון לניוון מקולרי גילי.

בין אם תבחרו לאכול אותן עלומות, מקושקשות או מטוגנות, נתונים חדשים הראו כי אכילת ביצים מספר פעמים בשבוע תסייע לשמור על בריאות העין בטווח הארוך.

על פי החוקרים במחקר המקיף שנקרא "Blue Mountain Mount Eye", על אוסטרלים מבוגרים להוסיף לפחות שתי ביצים לתזונתם השבועית, על מנת למנוע התנוונות מקולרית (רשתית) הקשורה לגיל.

המחקר מצא כי אכילה של בין שתיים לארבע ביצים בשבוע הפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי של אנשים לפתח ניוון רשתית, מחלת העין ממנה סובלים כמיליון אוסטרלים.

מהלך המחקר

כחלק ממחקרם גילו מדענים כי אלו שאכלו את כמות הביצים המוצעת היו בסיכון מופחת של 49% לפתח ניוון רשתית בשלב מאוחר, זאת בהשוואה למשתתפים שצרכו פחות מביצה אחת בשבוע.

אכילה בין שתיים לארבע ביצים בשבוע הביאה גם לירידה של 62% בסיכון לפתח את הצורה הרטובה או הנאו-וסקולרית של ניוון מקולרי – צורת המחלה שקשורה לאובדן ראייה פתאומי או מהיר.

בעוד שהמחקר האחרון טען שביצים הם חלק מועיל מאוד בתזונה, מחקר אחר, שפורסם מוקדם יותר השנה, מצא כי הן עלולות להזיק יותר מאשר להיטיב.

מחקר נוסף שפורסם בכתב העת הרפואי JAMA מצא כי שלוש ביצים, או יותר, בשבוע, מגדילות את הסיכוי לפתח מחלת לב, ובכך מסכנות את חייהם של אנשים רבים.

חוקרים מאוניברסיטת נורת' ווסטרן, באוניברסיטת פיינברג שבשיקגו, גילו את הקשר בין השניים כשניתחו נתונים משש קבוצות מחקר בארה"ב שכללו יותר מכ-29,000 אנשים.

הרגלי האכילה של משתתפי המחקר נערכו במשך 17 וחצי שנים בממוצע, כאשר התוצאות הקשות חשפו עד כמה יכול המזון להזיק.

באופן מדאיג, התרחשו בתקופת מחקר זו 5,400 אירועים קרדיווסקולריים, עם 1,302 מקרי שבץ, קטלניים ולא קטלניים, 1,897 מקרים של אי ספיקת לב, קטלנית ולא קטלנית, ו -113 מקרי מוות אחרים ממחלות לב.

נמצא כי אכילת 300 מ"ג נוספים של כולסטרול ליום, היתה קשורה לסיכון גבוה ב-3.2 אחוזים של מחלות לב וכלי דם ו – 4.4 אחוזים לסיכון גבוה יותר של מוות מוקדם. בעוד שצריכת חצי ביצה נוספת ביום, קשורה ל -1.1 אחוזי סיכון גבוה יותר למחלה.

ניוון רשתית וטיפול טבעי

ניתן לטפל בניוון רשתית באופן טבעי באמצעות הרפואה הסינית, כאשר מומלץ לשלב את הטיפול הטבעי עם הטיפול המערבי על מנת לשפר את הסיכויים לתוצאות הטובות ביותר.

עוד על טיפול טבעי בניוון רשתית קראו כאן >>

איתי שרף הוא מראשוני המטפלים בארץ במחלות עיניים באמצעות הרפואה הסינית, ובעל נסיון מעשי אותו רכש בקליניקות מובילות בתחום, בארץ ובעולם.

הטיפול הוא ללא תופעות לוואי ותוכנית הטיפול נבנית רק לאחר אבחון מקיף ומדוקדק, ובהתאמה אישית לכל מטופל.

*המחקר פורסם באתר: Clinical Nutrition journal