אייליה (Eylea) לטיפול ברטינופתיה סוכרתית

ה- FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, אישר הזרקת אייליה (Eylea) לטיפול ברטינופתיה סוכרתית. מה משמעות הדבר והאם יש השלכות לטיפול מסוג זה?

מה זו רטינופתיה סוכרתית?

רטינופתיה סוכרתית היא סיבוך של כלי הדם שמהווה סכנה חמורה לראייה והשכיחות שלה קשורה למחלת הסוכרת. למעלה מששים אחוזים מהחולים בסוכרת מסוג 2 מפתחים רטינופתיה בדרגות חומרה שונות. בקרב חולים עם סוכרת מסוג 1 שויכו כ- 86 אחוזים ממקרי העיוורון לרטינופתיה סוכרתית, ובקרב חולים עם סוכר מסוג 2, בה קיימת שכיחות גם של מחלות עיניים אחרות, שליל ממקרי העיוורון היו עקב רטינופתיה סוכרתית, שנחשבת לגורם השכיח ביותר למקרי עיוורון בקרב גילאי 24-47 שנה.

רשות המזון והתרופות האמריקנית אישרו את השימוש באייליה לטיפול בכל שלבי רטינופתיה סוכרתית, על מנת להפחית את הסיכון לעיוורון. נמצא כי אייליה משפרת סימפטומים של רטינופתיה סוכרתית ומונעת החמרה במחלה שעלולה להוביל לעיוורון.

לדברי דייויד בראון, חוקר מנהל מחקר בחברת הייעוץ 'רטינה' ביוסטון, מניעת ההחמרה במצבי רטינופתיה סוכרתית היא אפשרית עם שימוש באייליה בטיפול מוקדם.

כ- 8 מיליון אנשים חיים עם רטינופתיה סוכרתית, סיבוך של מחלת הסוכרת שמאופיין בנזק שנגרם לכלי הדם ברשתית. התחלת המחלה מתרחשת לפעמים ללא סימפטומים מיוחדים או התרעה מוקדמת ועם הזמן הסיבוך הופל לרטינופתיה סוכרתית, השלב בו כלי הדם גדלים על פני הרשתית, לתוך החלל הזגוגי, דבר שעלול לגרום לאובדן ראייה חמור, עד כדי עיוורון.

איך זריקת אייליה מסייעת לטיפול ברטינופתיה סוכרתית?

לפי ד"ר ג'ורג' ינקופולוס, נשיא ומנהל מדעי ראשי, בקרב 20 אחוזים מהחולים שפיתחו מחלות דלקתיות וטופלו באייליה במשך עד 16 שבועות, הופחת הסיכון לרטינופתיה סוכרתית, או נרשם שיפור משמעותי בקרב אלו שכבר לקו בה.

אייליה הוא המעכב היחיד לגידול כלי הדם. הטיפול המתבצע באמצעות זריקות, מתבצע כל שמונה שבועות, אחר מתן חמש זריקות ראשונות, או בכל ארבעה שבועות, בהתאם לדרגת החומרה של המחלה.

זריקת אייליה מסייעת לחסם צמיחת כלי דם חדשים ומפחיתה את היכולת של נוזלים לעבור דרך כלי הדם בעין (חדירות וסקולריות).

לזריקה יש גם גורמי סיכון ועל הרופא להכיר את טכניקת ההזרקה הנכונה. לזריקות אלו יש פוטנציאל סיכון של אירועים טרומבואמובליים עורקיים אולם תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן דימומים המלווים בכאבי עיניים, או דלקת תוך עינית, קטרקט, לחץ תוך עיני וניתוק זגוגי. תופעות לוואי אלו התרחשו בכחמישה אחוזים מחולים שקיבלו טיפול באייליאה.

יצוין כי רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) אישרה את השימוש בזריקת אייליה, זאת בניגוד אל זריקות אווסטין ולוסנטיס שלא אושרו לטיפול ספציפי ברטינופתיה, דבר שמדגיש וממחיש את היתרון בזריקת אייליה בכל הנוגע לטיפול ברטינופתיה סוכרתית.

מינונים והנחיות

המינון המומלץ לחולים ברטינופתיה סוכרתית הוא 2 מ"ג (0.05 מ"ל) הניתנים באמצעות הזרקה אחת ל -4 שבועות (כ -28 ימים בחודש), עבור 5 הזריקות הראשונות ולאחר מכן 2 מ"ג (0.05 מ"ל) באמצעות הזרקה אחת ל -8 שבועות (חודשיים).

טיפול טבעי ברטינופתיה סוכרתית

איתי שרף הוא מראשוני המטפלים בישראל ברפואה סינית לטיפול במחלות עיניים. לאיתי נסיון מעשי עשיר, זאת לצד השכלה נרחבת בתחום שרכש במוסדות מובילים בארץ, ועם הכשרות בקליניקות מובילות בעולם.

האלטרנטיבות הטבעיות שמביא איתי שרף למטופליו בתחום מחלות עיניים מביאות לשיפור ניכר בתסמינים, חיזוק הגוף ואיזונו והטבה ניכרת. שיטות הטיפול הטבעי עוללות, בין היתר, דיקור סיני, פורמולות בהתאמה אישית למטופל והמלצות לשיפור ואיזון שגרת החיים.

פנו עוד היום לקליניקה לקבלת ייעוץ ובניית תוכנית מותאמת לכם אישית, לאחר אבחון יסודי ומדוקדק.

 

 

אולי יעניין אותך גם:

 

חסימת וריד הרשתית

קרע והפרדות רשתית