האם נמצאו טיפות עיניים לטיפול בניוון רשתית רטוב?

מדענים מאוניברסיטת ברמינגהאם מצויים צעד אחד לפני פיתוח טיפות עיניים שיוכלו לחולל מהפכה בטיפול בניוון רשתית (מקולרי) שקשור לגיל.

קצת על ניוון רשתית

ניוון רשתית הוא הגורם העיקרי לעיוורון בעולם המודרני. שכיחותה עולה באופן דרמטי ככל שהאוכלוסייה מתבגרת וההערכה היא שעד לשנת 2020 יהיו כ- 200 מיליון איש ברחבי העולם הסובלים מניוון רשתית. רק בבריטניה לבדה ישנם יותר מכחצי מיליון אנשים עם ניוון רשתית בשלב מתקדם.

כיום, המחלה בשלב הרטוב (ניוון רשתית רטוב) מטופלת באמצעות זריקות לעין הכוללות תרופות לשימור הראייה. את ההזרקה מבצעים אנשי מקצוע רפואיים בלבד. למידע נוסף על ניוון רשתית

מדענים ובראשם ד"ר פליסיטי דה קוגן, מהמכון למיקרוביולוגיה וזיהום, המציאו שיטה להעביר את התרופה המוזרקת ולהמיר אותה לטיפות עיניים.

מה הראה המחקר?

מחקר מעבדה הראה שלטיפות העיניים הללו יש השפעה טיפולית כמו לתרופה המוזרקת, בניסוי שנערך על חולדות.

לאחר מכן לקחו המדענים את המחקר צעד אחד קדימה וניסו את השפעת טיפות העיניים על עיניים גדולות יותר, של ארנבות וחזירים, אשר דומות יותר לעיניים אנושיות. מחקר זה הוכיח שטיפול העיניים יכולות לספק מענה טיפולי יעיל לרשתית עיניים של יונק גדול.

הטכנולוגיה העומדת מאחורי טיפות העיניים מורכבת מפפטיד, תרכובת חודרת תאים שבאפשרותה להעביר את התרופה לרשתית (החלק האחורי של העין).

כיום מצויים הפטנטים של המדענים בבעלות החברה 'מקרגן' האמריקנית, כאשר צוות חוקרים מברמינגהם עובד עם חברה זו, כדי לפתח מגוון חדש של טיפולים למחלת ניוון רשתית ולמחלות עיניים נוספות.

הצוות המשולב מקדם עתה הוכחה של המחקר, זאת על מנת לאשר את התקפות של הגישה הטיפולית. הניסויים הקליניים יחלו מיד לאחר תקופת המחקר ויוכלו להתחיל כבר באביב 2019.

ד"ר קוגן אומרת: "במשך מספר שנים התמקד הצוות שלנו באתגר מתן תרופות לחלק האחורי של העין. מלכתחילה הבנו שמשמעות אספקת תרופות באמצעות טיפות עיניים היא שחולים יוכלו לטפל בעצמם, וזה יהיה פחות יקר, יחסוך זמן עבור המטופלים וספקי שירותי הבריאות ואף יפחית סיבוכים פוטנציאליים שעלולים לנבוע מההזרקה.

עכשיו הראנו שטיפות עיניים עובדות היטב בקרב עיני יונקים גדולים ואנחנו מברכים על ההשקעה המסחרית ועל המומחיות של חברת מקרגן, שמאפשרת לנו לספק מחקר ותוכנית פיתוח שיביאו יתרונות קונקרטיים לאנשים עם ניוון רשתית ומחלות עיניים".

פרופסור רוברט סקוט, יועץ אופתלמולוג ופרופסור כבוד של אופתלמולוגיה באוניברסיטת ברמינגהם אמר: " פפטידים חודרי תאים ישמשו את הדור הבא של הטיפול באנשים עם ניוון רשתית.

הם יהיו יעילים עבור חולים שצריכים עכשיו לארגן את חייבם סביב ביקורים חודשיים בקליניקות, על מנת לקבל זריקות לא נוחות בעיניים. בעתיד ייהנו מהנוחות של ניהול עצמי של הטיפול הרפואי שלהם".

קית רויזמן, מייסד, יו"ר ההנהלה ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מקרגן, אמר: "מקרגן ושותפיה האסטרטגיים הפוטנציאליים של החברה, צפויה לבצע השקעות משמעותיות בהוכחת מעבדה של המחקרים, בתכניות המחקר והפיתוח שלאחר מכן, ובניסויים הקליניים. נמשיך גם את התוכניות הרגולטוריות הנדרשות כדי להפוך את טיפות העיניים הללו זמינות לחולים".

טיפול טבעי בניוון רשתית

איתי שרף הוא מראשוני המטפלים בארץ במחלות עיניים באמצעות הרפואה הסינית. את השכלתו רכש בישראל, ובהמשך עבר התמחויות בקליניקות מובילות בעולם. עוד על איתי שרף >

טיפול בניוון רשתית באמצעות הרפואה הסינית הוא טיפול טבעי שעשוי למנוע ולהקל על תסמיני המחלה והוא ללא תופעות לוואי.

מומלץ לשלב את הטיפול הטבעי עם הקונבנציונלי, להגעה לתוצאות הטובות ביותר. צור קשר עוד היום על מנת להרכיב עבורכם טיפול מותאם אישית, בהתאם למצבכם וחומרת המחלה.