מחקר: יתרונותיו של דיקור סיני לגלאוקומה

יעילות הטיפול של דיקור סיני לגלאוקומה: מחקר בדק

גלאוקומה היא מחלה הפוגעת בעצב הראייה וגורמת לאובדן ראייה – בתחילה רק בקצוות של שדה הראייה, אך בהמשך יכולה להוביל לעיוורון מוחלט. על אף שקיימים טיפולים המסייעים למנוע את הדרדרות המחלה, כמו טיפות עיניים, טיפול בלייזר וניתוחים, יש מטופלים המחפשים בנוסף לטיפול המקובל פתרונות טבעיים והוליסטיים יותר. טיפולים כאלו עשויים לגעת בשורש הבעיה ולתת מענה עמוק יותר לחולי גלאוקומה. האם דיקור סיני לגלאוקומה עונה על ההגדרה הזו?

השפעה מיטיבה על גלאוקומה פתוחת זווית

מחקר שבדק את השפעתו של דיקור סיני לגלאוקומה, מצא שלדיקור סיני המותאם במיוחד לטיפול בעיניים, יש השפעה מיטיבה על זרימת הדם בעיניים אצל הסובלים מגלאוקומה פתוחת זווית – אחד מבין שני סוגי גלאוקומה עיקריים.

מהלך המחקר

במחקר השתתפו 56 מטופלים עם גלאוקומה פתוחת זווית שטופלו בתרופות טופיקאליות (מקומיות) לגלאוקומה. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות שוות – האחת קיבלה דיקור סיני עיניים והשנייה קיבלת דיקור סיני כללי.

הדיקור הסיני התבצע עם מחטים דקיקות וחד פעמיות מפלדת אלחלד, על ידי מטפלים מורשים ומנוסים בדיקור סיני.

התוצאות: דיקור סיני לגלאוקומה משפר את מצב העין

ניתוח הנתונים באמצעות HRF, לא הצביע על שינוי בזרימת הדם בעיניים לאחר הטיפול. גם בדיקת DVA לא הצביע על שינוי בקוטר כלי הדם לפני ואחרי הטיפול – בשתי הקבוצות.

לאחר הדיקור הספציפי לעיניים חל קיטון מ-16.1 3 mm Hg ל-15.3 ב-OBF-IOP הממוצע וגידול מ-3.4 mm Hg  ל-3.7 בעוצמת הדופק. כמו כן נרשם גידול בפעימות OBF מ-5.5μL לדקה ל-6.7 בעקבות הטיפול.

בקבוצה שקיבלת דיקור סיני שאינו ספציפי לעיניים ה-OBF-IOP הממוצע היה 16.4 mm Hg לפי הטיפול ו-15.3 לאחר הטיפול. עוצמת הדופק הממוצעת לפני הטיפול הייתה 4.3 mm Hg ולאחריו 4.4. ממוצע ה-POBF לא השתנה באופן משמעותי – מ-6.3 μL  לדקה ל-6.8.

החוקר השותף במחקר, ד"ר נעים טראי, אמר: "המחקר הצליח להראות שטיפול קבוע בדיקור סיני ספציפי לעיניים השפיע לטובה על זרימת הדם בעיניים של החולים בגלאוקומה פתוחת זווית, בהקשר של פעימות הדם בדמית (קרום דק בעין)".

אף על פי כן, זרימת הדם ברשתית לא הושפעה בעקבות הדיקור. התוצאות קצרות הטווח שהתקבלו במחקר יכולות להצביע על יעילותו של דיקור סיני לטיפול בגלאוקומה ומומלץ לבצע מחקרים נוספים בתחום.

טיפול טבעי בגלאוקומה

כיום, רופאים רבים נוטים להציע למטופלים לשלב עם הטיפול הקונבנציונאלי טיפולים טבעיים דוגמת דיקור סיני ורבים מהם אינם דבקים כבעבר רק בטיפול התרופתי הסטנדרטי. הרפואה הסינית מציעה בנוסף לטיפול המקובל, סדרת טיפולים טבעיים לאיזון הגוף והנפש בשילוב עם צמחי מרפא, תזונה נכונה ודיקור. ראוי לציין, כי באמצעות הרפואה הסינית ניתן לטפל במגוון מחלות עיניים, ביניהן מחלות עיניים דלקתיות כדוגמת אובאיטיס.