הקשר בין גלאוקומה ושינה לקויה

מחקר בארצות הברית בדק באמצעות סקר את הרגלי השינה של למעלה מ 6,700 אנשים מעל גיל 40. המחקר חשף קשר אפשרי בין גלאוקומה ובעיות שינה.

מהי גלאוקומה?

גלאוקומה היא מחלה של עצב הראייה. פגיעה בעצב זה, שאחראי על שליחת אותות מהעין אל המוח, כדי שאפשר יהיה לראות, עלולה לגרום לעיוורון.

המחקר בדק נתונים באמצעות סקר בריאות לאומי בשנים 2005-2008. משתתפי המחקר היו חולים בגלאוקומה, עם נזק בעצב הראייה ואובדן ראייה בחלקים מסוימים של שדה הראייה שלהן. בדיקת המשתתפים במחקר נערכה באמצעות בדיקת קרקעית העין (פונדוס), כדי לראות את העצב האופטי ואת האזורים בהם קיים אובדן ראייה.

המשתתפים בסקר השינה דיווחו על חוויות השינה שלהם:

  • משך זמן השינה
  • קושי להירדם
  • הפרעות שינה (יקיצות באמצע הלילה)
  • אובחנו רפואית עם דום נשימה בשינה
  • שימוש בכדורי שינה
  • ישנוניות במהלך היום

במחקר נמצא קשר בין גלאוקומה ובעיות שינה שונות:

אנשים שישנו במשך 10 שעות בלילה, או יותר, נמצאו בסיכון גבוה פי 3 לנזק בעצב האופטי הקשור לגלאוקומה, בהשוואה לאלו שישנו 7 שעות בלילה.

אנשים שנרדמו בתוך 9 דקות או פחות, או אנשים שנזקקו ל – 30 דקות, או יותר, כדי להירדם, נמצאו בסיכון גבוה פי 2 לגלאוקומה, בהשוואה לאלו שנדרשו להם 10 – 29 דקות כדי להירדם.

הסיכויים לאובדן ראייה היו גבוהים פי 3 בקרב אנשים שישנו 3 שעות בלילה, או פחות, או 10 שעות בלילה, או יותר, בהשוואה לאלו שישנו 7 שעות בלילה.

נבדקים שדיווחו שהם מתקשים לזכור דברים בגלל ישנוניות במהלך היום, נמצאו בסיכון גבוה פי 2 לאובדן שדה הראייה מאשר נבדקים שדיווחו שאינם חשים ישנוניות במהלך היום ואין להם בעיות זכרון.

נבדקים שדיווחו על קושי בפיצוח תחביבים עקב עייפות וישנוניות במהלך היום, נמצאו בסיכון גבוה פי 3 לאובדן ראייה מאשר נבדקים שלא דיווחו על קשיים בעבודה או בפיתוח תחביבים עקב ישנוניות במהלך היום.

ד"ר מייקל בולנד, אחד מהחוקרים במחקר ומומחה לגלאוקומה במכון ווילמר לעין בבי"ס לרפואה של של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, אומר שיש עניין במחקר זה מאחר והוא מוסיף ערך למחקרים אחרים הבודקים את הקשר בין גלאוקומה והפרעות שינה.

לדבריו, כבר ידוע שעל הרופאים לשוחח עם המטופלים שלהם על חשיבות השינה הבריאה, לבריאות כללית טובה. עם מחקרים מסוג זה, ניתן להוסיף גלאוקומה לרשימת הבעיות הבריאותיות שעלולות לנבוע עקב שינה לקויה.

האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים ממליצה לכל אדם מעל גיל 40 לערוך בדיקת עיניים. זהו הגיל בו מתחילים להתפתח סימנים מוקדמים של מחלת עיניים (כמו גלאוקומה) ושינויים בראייה.

טיפול טבעי בגלאוקומה

טיפול בגלאוקומה יכול לתת מענה נקודתי שיטפל בגורמים האפשריים למחלה ובטיפול מניעתי שיסייע במניעת התדרדרות המצב.

טיפול טבעי המבוסס על הרפואה סינית כולל, בין היתר, דיקור סיני , אשר נמצא כי יש בו יכולת ממשית לשפר את התסמינים, לשפר את זרימת הדם ולחזק את הגוף.

בקליניקה של איתי שרף, יש לנו את הידע, הניסיון והכלים לטיפול בגלאוקומה. הטיפול בקליניקה הוא טבעי ומבוסס על עקרונות הרפואה הסינית, בשילוב עם הטיפול המערבי.

איתי שרף הוא מטפל בעל ותק רב ברפואה סינית. בישראל, איתי שרף הוא מראשוני המטפלים בתחום העיניים באמצעות הרפואה הסינית. לאיתי ניסיון רב שנרכש בארץ ובעולם, עם הכשרות שעבר אצל טובי המומחים בתחום הרפואה הסינית למחלות עיניים. הטיפולים הטבעיים נערכים במקביל ובהתחשבות בטיפולים קונבנציונליים.

קליניקת איתי שרף מזמינים אתכם לקבל סדרת טיפולים מותאמת אישית לכל מטופל, בהתאם לאבחון המקיף והמדוקדק שיעבור וחומרת המחלה. עם הטיפול של איתי שרף תוכלו לשפר את איכות החיים ולמנוע את התדרדרות המחלה.