מחקר: דיקור סיני נמצא יעיל לטיפול ביובש בעיניים

דיקור סיני מקל על יובש בעיניים על ידי הגברת הפרשת דמעות, מפחית היקרעות של דוק הדמעות ומונע נזק עיני.

מחקר שנערך בסין מצא שדיקור סיני יעיל ובטוח לטיפול בעיניים יבשות. כמו כן נמצא שדיקור סיני מעלה את שיעור התוצאות החיוביות אצל מטופלים המשתמשים בטיפות עיניים לצורך טיפול בעיניים יבשות.

עיניים יבשות הן תוצאה של בעיה בשק הדמעות, באיכות הדמעות או כשהדמעות מתאדות מהר מדי. מצבים אלו גורמים, על פי רוב, לדלקת על פני העין. הדלקת יכולה להיות מלווה בכאבים, בהצטלקות של הקרנית, לקות ראייה ובכיבים.

קיימות שתי סיבות עיקריות למצב הזה – מחסור באלמנט המימי של הדמעות (בתוך שק הדמעות) ודלקת בבלוטות ה-Meibomian. אלו בלוטות הנמצאות בעפעף ומפרישות את החלק השומני של הדמעות, המונע מהן להתאדות במהירות. כשהן מודלקות הן אינן פועלות כראוי.

שיעור ההצלחה של הטיפול המשולב: כ-77 אחוזים

במחקר השתתפו אנשים בגיל העמידה שסובלים מעיניים יבשות והם חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה טיפות עיניים ארבע פעמים ביום ו-10 טיפולי דיקור, שבוצעו אחת ליומיים. קבוצת הביקורת קיבלה טיפות עיניים בלבד.

לפי הרפואה הסינית המסורתית (TCM) עיניים יבשות הן תוצאה של עודף חום וחוסר איזון של היין-יאנג באיברים הפנימיים. מצב זה מוביל להזנה לקויה של העיניים ושל העפעפיים. המטופלים במחקר קיבלו טיפול המבוסס על פרוטוקול עם נקודות דיקור קבועות שמטרתו לשפר את זרימת הדם והצ'י לאזור העיניים. הנקודות שנבחרו לטיפול אינן נמצאות באזור הפנים דווקא.

שיעור ההצלחה בקרב המטופלים שקיבלו טיפול משולב עמד על 76.92% הצלחה, לעומת המטופלים שטופלו באמצעות טיפות עיניים בלבד – 53.85% שיעור הצלחה בלבד. ראוי לציין, כי באמצעות הרפואה הסינית ניתן לטפל במגוון מחלות עיניים, ביניהן מחלות עיניים דלקתיות כדוגמת אובאיטיס.

המחקר פורסם במגזין Chinese Journal of Practical Ophthalmology.

לקריאה נוספת על דיקור סיני לחצו כאן >>