מחקרים: דיקור סיני משפר את הראייה ויעיל נגד מחלות רשתית

חולים שראייתם נפגעה עקב מחלה ברשתית, עשויים לשפר את ראייתם באופן ניכר באמצעות טיפול בדיקור סיני – כך עולה משני מחקרים בנושא שפורסמו לאחרונה. 

בעקבות הדיקור: שיפור ניכר בראייה

המחקר הראשון נערך באוניברסיטת באזל בשוייץ, ועל אף שהשתתפו בו רק 14 נבדקים הוא העלה תוצאות מעניינות למדי עבור אלה הסובלים מבעיות בראייה. הנבדקים, בגיל ממוצע 43, סבלו מבעיות גנטיות ברשתית. הם קיבלו 10 טיפולי דיקור סיני במשך 5 שבועות, כשכל טיפול נמשך חצי שעה. ראייתם נבדקה לפני, אחרי ותוך כדי תקופת הטיפול.

כדי לבטל את האפשרות להשפעה פסיכולוגית על הנבדקים במהלך המחקר, השתתפה בו במקביל גם קבוצת ביקורת, שחבריה לא עברו את טיפולי הדיקור.

התוצאות היו חד משמעיות: בקרב כל 14 הנבדקים נרשם שיפור משמעותי בראייה באופן כללי. המדדים העיקריים בהם נראה שיפור הם בחדות הראייה, ניגודיות (contrast) ובשדה הראייה. במקביל, הנבדקים דיווחו על שיפור הראייה באור יום, ראיית הצבעים, חדות והתעייפות פחותה מצפייה והסתכלות. בנוסף, דיווחו הנבדקים על ירידה ניכרת בקשיי בהירדמות, כאבי ראש, מיגרנות ותחושת קור. ראוי לציין, כי באמצעות הרפואה הסינית ניתן לטפל במגוון מחלות עיניים, ביניהן מחלות עיניים דלקתיות כדוגמת אובאיטיס.

טיפול מתמיד בדיקור יעזור לראות טוב יותר

במחקר נוסף, שנערך באוניברסיטת בייג'ינג בסין, נבחנה השפעת הדיקור על בעיות ראייה. המסקנה שעלתה היא שלדיקור ישנה השפעה ניכרת על הראייה, וטיפול נכון יכול לגרום לשיפור ניכר בראייה אצל מטופלים הסובלים מבעיות ראייה.

המחקר נערך במחלקה לרפואה מסורתית באוניברסיטת בייג'ינג ופורסם בכתב העת שלה. מחקר זה סיכם למעשה מחקרים קודמים בהם נבדקו 1,180 עיניים (שיטת ספירה זו נובעת מהאפשרות שלעתים נערך טיפול רק בעין אחת של מטופל, ולעתים בשתיהן). במחקר נבחנה יעילותן של 4 נקודות דיקור המוכרות לרפואת העיניים הסינית המסורתית, נקודות שאינן דורשות גירוי או עיסוי מוקדם של אזור הדיקור.

לפי המחקר, הדיקור הסיני שיפר את רגישות הרשתית לאור (Mean sensitivity – MS), הפחית את הנסיגה הכוללת בראייה (Mean defect – MD) והגביר את יכולת העין לנצל את פוטנציאל הראייה שבה (visually evoked potential – VEP). התוצאות הראו כי הדיקור שיפר את המדדים הללו בקרב מטופלים רבים עם בעיות שונות הפוגעות בראייה.

"אקופונקטורה פותחת ומשחררת את המעברים החיוניים לראייה", סיכם דאי אט אל, מעורכי המחקר. "טיפולים מתמידים של אקופונקטורה עוזרים לחולים להחלים ולשוב לראות טוב יותר".